Ako na jeseň ukľudniť myseľ a relaxovať

Po letnom dovolenkovaní, keď sa ročné obdobie prehúpne do jesene, si často pripadáme z ničoho nič vyčerpane a bez nálady. Ako môžete s týmto stavom rýchlo zatočiť? Spísala som pre Vás pár osvedčených tipov.

 

Určite to dobre poznáte. Ráno sa za nič nemôžete vykopať z postele, v práci odpočítavate každú minútu a tešíte sa, až budete mať konečne padla a pôjdete si domov ľahnúť. A takto to ide celú jeseň. Mám to každý rok úplne rovnako. Toto ročné obdobie skrátka každý rok tak nejak prespím a pretrpím a prežívam iba na vidine pomaly sa blížiacej jari. Tento rok som sa rozhodla s tým konečne niečo previesť a vo svojej rutine som urobila pár zmien. A verte alebo nie, pomohlo to! Chcete si konečne začať jeseň užívať, rovnako ako ja? Vyskúšajte moje tipy 🙂

 

Športom k duševnému zdraviu

Veľa ľudí má športové aktivity spojené s boľavými svalmi a prepoteným oblečením. Aj ja som na to dlhú dobu pozerala rovnako, a tak ma ani nenapadlo, že by som zdvihla zadok z gauča a išla sa prebehnúť. Až teraz som si povedala, že na tom možno niečo bude. A skutočne je.

Pretiahnúť si telo ľahkým výklusom predsa neznamená podávať vrcholové športové výkony. Choďte na to prefíkane. Oblečte sa do pohodlných legín a trička, ktoré dobre saje pot, a začnite svižnými prechádzkami v prírode. A keď sa na to budete cítiť, pokojne si chvíľami popobehnite. Čerstvý vzduch je liekom na jesenné zlé nálady. A farebné lístie všade okolo Vás je už len príjemným bonusom navyše.

   

 

V pohodlí domova

Ako sa hovorí – všade dobre, doma najlepšie. A ja nemožem nič, len súhlasiť. Počas jesenných sychravých dní ale môžete mať pocit tiesne aj tam. Akonáhle sa začnú krátiť dni a stmieva sa skôr, chýba mi slnko a svetlo. Nechcela som každú voľnu chvíľu doma pretrpieť a tak som si to doma urobila krajšie.

Chcete sa vo svojom domove cítiť naozaj báječne? Stačí k tomu len pár maličkostí. Farebné obliečky na vankúšiky, mäkký a hrejivý pléd, do ktorého sa po náročnom dni zababušíte s knihou a vonná sviečka, ktorá dotvorí utulnú domácu atmosféru. A keď si k čítaniu pripravíte aj hrnček dobrého ovocného čaju, pocit uvoľnenia skrátka príde, či chcete alebo nie 🙂

   

 

Rychlá pomoc (nielen) v práci

Občas sa mi stáva, že moje pocity únavy prepadnú v práci alebo trebárs v obchode. V tu chvíľu si len tažko môžem ísť zabehať alebo sa natiahnúť a dať si dvadsať. A viem, že viac ľudí tento problém sem tam rieši. Patríte medzi nich? Potom mám pre Vás rýchlu záchranu.

Práve v týchto okamžikoch prichádzajú na rad rôzne relaxačné techniky. Je ich naozaj nespočet, ale mne sa osvedčili dve:

  • Využitie predstavivosti: Túto techniku rada využívam predovšetkým v práci, keď mám trochu voľnejšie. Do sluchátok si pustím relaxačnú hudbu (niekedy je to šumenie mora, inokedy zurčanie potôčika alebo napríklad ukľudňujúce tóny – všetko je voľne prístupné na internete), sadnem si do pohodlnej polohy, zavriem na chvíľu oči a vnímam len zvuky, ktoré počujem. Myseľ v tej chvíli začne pracovať sama. Dajte tomu voľný priebeh. Stačí len 5 minút a hneď sa budete cítiť lepšie.

 

  • Dychové cvičenie: Táto metóda je ideálna v prípade, že sa cítite v strese, ste rozhnevané alebo inak rozrušené. V takej chvíli sa snažím skľudniť svoj dych. Zhlboka sa nadýchnem, na pár sekúnd dych zadržím a následne pomaly vydychujem. Toto stále opakujem, pokiaľ sa necítim lepšie. Dychové cvičenie je veľmi jednoduché, účinné a môžete ho provozovať v podstate kdekoľvek – napríklad na káve s kamarátkou, keď Vás vytočí 🙂

 

Máte nejaké svoje osvedčené metódy, ktoré vo chvíľach najvyššej núdze využívate? Podeľte sa o ne so mnou v komentároch 🙂